איך זה My Little Town? משחק חכם שעוזר להעביר את הזמן

אני מאוד אוהב משחקים שגורמים לי להפעיל את הראש ולא רק את הידיים, משחקים מהסוג שמסתירים את העומק האמיתי שלהם עד שממש מתחילים לשחק בהם. משחקים אלה עושים את העבודה שלהם בערמומיות משהו. הם מאוד קלים להבנה. מאוד קל ללמוד במהירות עצומה מה צריך לעשות בהם, אבל כמו בבית ספר, מתחילים בכיתה א’ ב-1+1 ועד מהרה כבר נמצאים בכיתה י”ב כשצריך לפתור בעיות באלגברה תלת-ממדית, רב בעייתית, לפעמים בלי שמבינים בדיוק איך ממש הסתבכנו. איך נגררנו לעוד משחק, איכה זה נעלמה שעה מחיי בלי בכלל ששמתי לב?

My Little Town הוא בדיוק משחק מהסוג הזה. למרות שמו לא מדובר במשחק ניהול עיר. כלומר כן תרצו שהעיר שלכם תהיה יותר גדולה יותר מפותחת, ואפילו הרבה יותר יפה, אבל גודל העיר הוא מוצר המשנה של המשחק עצמו. בסופו של דבר זהו משחק מספרים, מעין גרסה מעט אחרת, ולדעת כותב שורות אף מתקדמת יותר, של המשחק 2048 – שזכה בעצמו ללא מעט גרסאות שמבוססות על בניית עיר.

אבל הכללים בהחלט שונים, למרות הדמיון של לוח משבצות, מספרים והצמדות שצריך לבצע בין כלי המשחק כדי לקדם אותם במספר. רק בקצרה אזכיר פה את החוקים של משחק 2048 בסיסי: יש לוח בגודל של 4X4 משבצות. כשמתחילים מופיע כלי משחק אחד עם המספר 2 או שניים של 2, ברגע שמזיזים את הלוח, ימינה/שמאלה או מעלה/מטה הכליים זזים ומיד מופיעים שני כלי חדשים. בכל תזוזה הכלים עם המספרים זזים הכי רחוק שהם יכולים בכיוון ההזזה, ואם נוצר מגע בין שני כלים בעלי אותו מספר, נוצר כלי אחד כפול במספרו – 4 נוגע ב-4 הופך ל-8, ואז 8 נוגע ב-8 והופך ל-16 וכך הלאה. המטרה היא להגיע ל-2048 כשבכל פעם נוספים עוד כלים ללוח המשחק, והוא מסתיים כשאין יותר כלים שיכולים לזוז על הלוח.

ב-My Little Town סופרים 1,2,3

אז גם במקרה של My Little Town המשחק נגמר כשהלוח המשחק מתמלא, אבל הדרך לשם מאוד מאוד שונה. קודם כל אין מטרה סופית להגיע למספר כלשהו. המטרה היא להגיע לעיר כמה שיותר גדולה. כל כלי משחק עם מספר מייצג כמות מסוימת של תושבים בעיר, כך שככל שהמספרים בלוח גבוהים יותר כך העיר גדולה יותר וניתן לראות את ההשתנות שלה מעל לוח המשחק – היא נבנית כל הזמן מחדש בהתאם למה שקורה על הלוח, וזה אלמנט גרפי נחמד שלא מפריע להתרכזות בדבר העיקרי, וזה מוסיף קצת אנימציות ותנועה למשחק שאחרת הוא סטטי למדי. במקרה של המשחק הזה הגידול בזמן יצירת מגע בין שתני כלי משחק הוא מספרי רגיל: מגע של כלי עם 1 בכלי אחר עם 1 יוצר כלי משחק שמספרו 2, מגע של 4 ב-4 יוצר כלי משחק עם 5, כלומר קפיצה אחת למעלה.

זה אמנם כלל האצבע, אבל יש לו חריג מובהק: אם מחברים שתי משבצות של 3 התוצאה תהיה 4, אבל הצמדה של 3 משבצות עם 3 כבר תיצור כלי משחק עם 5. לכל היותר ניתן להצמיד בו זמנית עד 5 משבצות  – ואם כבר כלי המשחק 3 שימש כדוגמה, אז במקרה הקיצוני זה אומר יצירה של משבצת עם המספר 7 עליה.

אבל לא רק ההשתנות של המספרים שונה מ-2048 אלא צורת המשחק אחרת לגמרי. מתחת ללוח הראשי ממוקמות שתי משבצות עם כלי משחק. לא מזיזים את הלוח כדי להזיז את הכלים אלא משתמשים בכלים שמופיעים משתי המשבצות הללו. השחקן בוחר איזה מבין שני הכלים להכניס ללוח המשחק, וזאת על ידי גרירה למשבצת הרצויה. ככל שמתקדמים במשחק גדלה המורכבות של הכלים שניתן להכניס, אבל שוב, באופן אקראי: כך יכולה להופיע משבצת כפולה אנכית או אופקית, עם אותו מספר או מספר אחר בכל משבצת, או משבצות אלכסוניות, ועם הזמן גם כלי משחק שמורכבים משלושה מספרים במבנים שונים, וזה כמובן מגדיל מאוד את מורכבות המשחק.

אבל לא רק מספרים מופיעים מתחת ללוח המשחק, אלא גם חצים, יש חצים שמאפשרים הזזה של מספרים בשורה שמאלה/ימינה, יש חצים שמאפשרים להזיז את המשבצות בעמודה מעלה/מטה, ויש גם כאלה שעושים את זה בשני הכיוונים. כלי חשוב לשימוש, וגם צריך ללמוד איך, להיפטר מהחצים הללו בחכמה. לומדים.

ואם יש בעיה במספרים? אפשר ללחוץ על הכפתור האדום משמאל שמחליף את כלי המשחק שמוצעים להכנסה ללוח, ובדרך כלל מגיעים מספרים הרבה יותר טובים לשימוש. הבעיה היא שמספר השימושים בכפתור הזה מוגבל – המספר כתוב על הכפתור עצמו – ולכן זהו כלי חשוב לשימוש, כשהתזמון של השימוש יכול לשנות את המצב על לוח המשחק מקצה לקצה. בכל פעם שהעיר גודלת לשלב חדש מקבלים עוד אפשרות להחלפה.

נא לשים לב ללוח

בנוסף, בכל פעם שהעיר מגיעה לגודל חדש מסוים, גם לוח המשחק גדל במספר משבצות. בסך הכל הלוח יכול להגיע לגודל של 6×6 משבצות, אבל הדרך לשם ארוכה, והיא מתחילה בלוח משחק מצומצם יחסית במבנה שלפעמים אפשר להגדיר כמוזר, והוא מיוצר באופן אקראי, בדיוק כמו שתוספת המשבצות נקבעת באופן אקראי.

במהלך המשחק אפשר גם לאסוף מטבעות מהלוח וכן מבונוסים שמופיעים כמטוס פרסומת במסך הראשי של המשחק. בעזרת המטבעות הללו ניתן לרכוש כל מיני קישוטים לעיר, וגם ערכות נושא שונות שמשנות את המראה של העיר. למרות שאפשר במהלכים נכונים לגרום לאיסוף מספר נאה של מטבעות, כי הכמות תלויה במספר הסופי שנוצר במשבצת בסוף המהלך, אבל בכל מקרה הכמות יחסית קטנה לכמות שיש בה צורך בפועל, ואלת תתנו למטבעות ‘להכתיב’ את המהלכים שלכם. אם תאספו אותן בדרך, מצוין, אבל אל תהפכו אותן לעניין המרכזי.

בסופו של דבר הלוח יתמלא. זו רק שאלה של זמן. המשחק יגיע לסיומו. במסך הסיום מוצגת העיר וכן המיקום של התוצאה בגרף התוצאות האישי שלכם. מכאן כמובן אפשר להתחיל מחדש, לחזור לעמוד הבית או לחנות.

בשורה התחתונה, למרות ש-My Little Town נראה משחק תמים, הוא דורש מחשבה וחשיבה אסטרטגית. אם אתם אוהבים משחקי חשיבה, לדעתי אתם תשמחו לאמץ אותו. הגרסה בתשלום מעלימה את הפרסומות ומספקת פעולת החלפת מספרים נוספת בתחילת המשחק.

להורדת My Little Town: אנדרואיד | iOS

פוסטים שכדאי לקרוא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *