ראש בראש: קו מספר 6 המבורג – גרסת The Bus מול OMSI 2
אחת השאלות שרצה שוב ושוב בחודשים האחרונים באתרים שמוקדשים למשחקי נהיגת אוטובוסים היא האם אחרי שנים ארוכות נמצא יורש למשחק הקלאסי האהוב OMSI 2? יותר ויותר מצביעים על The Bus כיורש אפשרי. אני כמו רבים אחרים, פשוט משחק את שניהם – לא חושב שהמשחק החדש מספיק מציאותי, ואי אפשר עדיין להתמודד עם העושר הרב של התוכן שמוצע ל-OMSI 2.
אין דרך ישירה להשוות בין שני המשחקים, ואני לא מתכוון להיבטים הטכניים – כי בכל זאת יש הפרש של הרבה יותר מעשור בין ההשקות הרשמיות. בעוד OMSI 2 מתרכז ברובע שפנדאו של ברלין, The Bus מתרכז באזור מרכז העיר.
אבל בכל זאת יש משהו שאפשר לעשות כדי לנסות להשוות 'אחד לאחד', וזה להשתמש ב-DLC של העיר המבורג שזמין עבור שני המשחקים, כשזה של OMSI 2 שוחרר ב-2014, תריסר שנים לפי מקבילו מ-The Bus, ולאחר מכן קיבל תוספות נוספות – ובכל מקרה יש הפרש ענק בין שתי האיטרציות.

קו אחד עושה את זה
גם במקרה הזה אי אפשר להשוות באופן ישיר ומלא בין שתי הגרסאות. הקווים שמוצעים ב-The Bus שונים מאלו שמוצגים בגרסה 'המקורית' של העיר בגרסת נהיגת האוטובוסים שלה – להוציא קו אחד, קו 6.
אז מה עושה חולה הגה של אוטובוסים? כמובן רץ על שניהם כדי להשוות אווירה וגם מקליט את זה.
אז עשיתי את זה פעמיים בהקלטה – יותר עם כל ההכנות וכל ההקלטות הלא מוצלחות – מקצה לקצה על אותו מסלול פחות או יותר, פעם אחת ב-OMSI 2 ופעם אחת ב-The Bus כך שפשוט אפשר להשוות לאורך כל המסלול מה דומה ומה שונה.
לא ביקשתי לראות מה ההבדלים הגרפיים, גם לא טכניים – למרות שההרצה ב-OMSI 2 חלק יותר לדעתי – רציתי לראות מה שונה לאורך הקו, ואיך הנהיגה באופן כללי משתלבת בסביבה. אם כבר, מבחינת קווי AI, אין בכלל ספק שגרסת ה-OMSI 2 מנצחת בגדול, וזה גם גורם לעיר להיראות 'חיה יותר'. מצד שני הגרפיקה, נו, אין מה להשוות.
אני גם לא שואל איזו סביבה יפה יותר, משאיר את זה לשיקול דעתו לכל מי שיקדיש זמן לתוכן הזה, אבל מעבר לכך ניסיתי לבחור את כל התנאים שיהיו זהים ככל הניתן: פחות או יותר אותו אוטובוס, אותה שעת צהריים מוקדמת ביום.
להפתעתי הקו נותר זהה לאורך כל הדרך, ואני נסעתי מ-U Bogweg עד Singapurstrase (השם המודרני יותר של התחנה הסופית). יש הבדלים קלים – בשליפה מהירה: כמו בפנייה לתחנת הרכבת הראשית יש מסלול אחד ישר ב-OMSI 2 לעומת שניים ב-The Bus; התחנה לפני האחרונה ממוקמת במקום מעט שונה – אבל הכל זהה לעומת אזור אחד: ליד הבניין הענק של סאטורן ב-OMSI 2 ממשיכים ישר וב-The Bus פונים שמאלה אל עבר תחנה מתחת לבניין עצמו. שני הקווים חוזרים להיפגש כמה תחנות לאחר מכן ב-Brandswiete.
האם אפשר להחליט?
האם המבחן הקל הזה יכול לתת תשובה מה עדיף? לא, אבל זו איזושהי פרספקטיבה
מה צריך לקנות למי שנכנס לראשונה לתת הז'אנר של משחקי נהיגת אוטובוסים? אני עדיין חושב ש-OMSI 2 אם צריך לבחור אחד – כמות התוכן המטורפת שיש לו בחינם פשוט שווה יותר מכל, וגם בגלל שכל מי שמקצוען יותר ממני אומר שמבחינת נהיגה מדובר בהדמיה טובה יותר.
מקווה שתהנו מהנסיעות, וכמו שהבנתם, אני לא בוחר – אני נוסע בשניהם (ובעוד כמה אחרים).


