חפיציםכתבהראשי

בדיקה מקורבת: Wear OS 2.1 בעדכון ל-Watch 2 של וואווי

לקח לוואוי (Huawei) יחסית הרבה זמן לשחרר את העדכון ל-Wear OS 2.1 עבור שעוני ה-Watch שלה. למעשה, היא לא ממש עדכנה אותם מאז ש-Wear OS הגיעה לגרסה 1.6, לפחות לא עבור כל המשתמשים. היו אף בעלים לא מעטים שהביעו חשש שזה גם לא יקרה. הסיבה הייתה שהחברה השיקה את השעון החדש שלה Watch GT עם מערכת הפעלה קניינית, והייתה הרגשה שהיא החליטה לנטוש את מערכת ההפעלה של גוגל (Google) בכלל, ולא רק עבור השעון החדש.

אבל, בדיעבד, התברר שהחברה דווקא כן הכינה עדכון. אולי היא חיכתה להדי ההשקה קצת יעוממו? אי אפשר כמובן לדעת בדיוק מה הייתה הסיבה, אבל Watch 2 וגם Watch, לפי הדיווחים, קיבלו בימים האחרונים את העדכון המיוחל ל-Wear OS 2.1.

והעדכון אכן מעדכן. כל מה שהבטיחה גוגל לגבי הממשק בא לידי ביטוי גם בעדכון של וואווי. אבל ראשית תשובה לשתי שאלות מרכזיות שעולות כמעט מייד לראש: מהירות עבודה וזמן עבודה.

ובכן התשובה לשאלה הראשונה היא ועוד איך יש שיפור. השעון מגיב באופן יוצא מן הכלל עכשיו. הוא עובד חלק, אין השהיה, כל לחיצה מובילה לתוצאה מיידית בלי לגרום לחשוב שאולי לא בוצעה לחיצה בפועל. המעבר בין התצוגות, בעת שרוצים לבחור תצוגה חדשה, חלק וקליל כמעט, בהגזמה קצת, כמו במחשב. לו רק בגלל זה אפשר לומר שזה עדכון טוב.

זה כמובן לא נגמר רק במהירות עבודה, ויש עוד תשובה שצריך לתת. ובהיבט הזה, התשובה מאכזבת. מבחינת זמן הסוללה שניתן להוציא מ-Watch 2, השעון שנבדק, מאום לא השתנה. לפי כמה דיווחים, אפילו קצת הורע. בשימוש רגיל, גם אם די עמוס הודעות, עם מסך בבהירות מלאה שכבה בעת שאין שימוש, השעון החזיק בקושי יום וחצי של עבודה, ואפילו פחות. טוב, לפחות הוא לא נתקע אחרי העדכון, אולי גם זה סוג של נחמה.

הרבה מאוד עדכונים בממשק

אז מה קורה בממשק? כמובטח, שינוי ניכר בצורת העבודה. הדבר הכי בולט, כנראה, הוא שכל משיכה עם האצבע מעבירה למסך בעל משמעות תפקודית. אין יותר בזבוז מיותר של משיכה שמאלה/ימינה פשוט כדי להציג תצוגות חדשות שיכולות להחליף את התצוגה הנוכחית – או ערכת נושא. משום מה גוגל בחרה בהתחלה להתרכז דווקא בהיבט הזה, ועכשיו היא שינתה את הכיוון, וטוב שכך.

הערכות כמובן לא נעלמו. הן עוד שם, רק שכעת צריך לבצע לחיצה ארוכה על מרכז התצוגה כדי להגיע אל התערוכה. וכאמור, המעבר בין האפשרויות קל, חלק ונקי, אם כי עדיין החלפה נמשכת שתיים או שלוש שניות.

ובמה גוגל מתרכזת כעת בממשק של Wear OS? באפליקציות שלה. בצד שמאל מוצאים את העוזרת הווירטואלית Google Assistant שאין צורך להזכיר שהיא לא ממש שימושית במקומות בהם דוברים את השפה העברית. בכל מקרה, אם התצוגה הראשית שלכם לא כוללת מזג אוויר, אז ניתן למצוא את זה כאן, וגם את התאריך. וחוץ מזה, תמיד נחמד לנסות לראות מה היא כן מבינה שמנסים לדבר אליה בעברית, ובעצם, אפילו באנגלית. לעיתים יותר מקרובות זה גם משעשע.

בתחתית המסך של Assistant מוצאים גם את הציטטה היומית, רק שהבחירות של גוגל לא ממש ברורות. ברגע כתיבת שורות אלו מופיע שם ציטוט של דרו ברימור. שחקנית, נחמדה, אבל אושיה? נו.

כושר, קדימה כושר – והתראות

בצד ימין מוצאים תצוגת כושר מינימלית. זה מעין תצוגה ממצה של Google Fit בגרסתה החדשה והמצוינת: דקות פעילות, דקות פעילות לבבית מוגברת ומספר צעדים. כדי להגיע לאפליקציה המלאה פשוט לוחצים. עבור אנשים שהכושר חשוב בחייהם, זה טוב מאוד: הרבה יותר קל להגיע בצורה הזו לאפליקציה מאשר דרך תפריט האפליקציות המלאה. פחות לחיצות וחיפושים, וכאמור, רוב הזמן אפשר להסתפק בתצוגה המקוצרת – באופן אישי זה גם גרם לי לבחור תצוגה ראשית נקיה יותר. כשנתוני ההליכה נמצאים במרחק הזזה קלה, ומהירה, בשביל מה סתם להעמיס?

אבל, לפחות לדעת כותב שורות אלו, הדבר הכי טוב בעדכון הוא תצוגת ההתראות, שמופיעה בגרירת האצבע מעלה, כלומר מתחת לתצוגה הראשית. מעבר לכך שבזכות המהירות המוגברת קל לגלול בין ההודעות, התצוגה נהדרת – בפרופורציה למסך השעון, כמובן, אבל נהדרת.

לכל התראה מוקצות כמה שורות קצרות שמוצגות יפה מאוד בעברית, בלי בלגאן, כך שבאופן עקרוני ניתן לראות על המסך לעיתים כותרות של שתי התראות. לחיצה קלה על התראה פותחת אותה במלואה. לחיצה נוספת והיא חוזרת לתצוגה המקוצרת שלה, ושוב מתגלה כל הרשימה. ויותר מכך. לכל התראה יש כותרת בצבע מתאים. קובעים אירוע ביומן ובוחרים עבורו את הצבע הוורוד? זה יהיה הצבע של כותרת ההתראה המתאימה שתופיע בשעון. מקבלים הודעה ב-Messages החדש של גוגל? להתראה יהיה צבע כחול. זה בא מ-WhatsApp? נכון, ירוק וכן הלאה. אם לאפליקציה יש איזשהו צבע שמייצג אותה, זה יהיה צבע הכותרת של ההתראה שהיא תיצור בשעון.

מערכת תגובות עם רגישות (להקשר)

אבל יותר מכך, להתראות יש אפשרויות תגובה רגישות להקשר שמוצגות באופן נוח מאוד לשימוש, ויש הרבה יותר אפשרויות ממה שהיו קיימות בגרסה הקודמת. ניתן למשל למחוק הודעה שמתקבלת ב-Gmail, עם כותרת בצבע אדום כמובן, או לשלוח אותה לארכיב או לענות אליה ישירות מהשעון. בהודעת יומן יופיע כפתור שיאפשר לפתוח את האפליקציה עם תצוגה מלאה של האירוע, וכדומה. וכמובן שתמיד אפשר למחוק את כל ההתראות בבת אחת.

הכפתורים מוצגים באופן ברור ונקי, בדרך כלל על רקע כחול, והרוב בעברית. הרוב. דווקא על כפתור המחיקה הכללית כתוב Clear all. דרך אגב, בתלות בסוג ההודעה, היא תישאר ברשימה עד למחיקתה באופן יזום.

למעלה נמצאות ההגדרות וגם המסך הזה זכה לעדכון יפה. קודם כל יש יותר פעולות מהירות, כך שזה נראה יותר אנדרואיד מתמיד. אפשר לשנות בהירות מסך בקלות, אפשר להשתיק/להפעיל את הרמקול, אפשר לעבור למצב חסכון סוללה מוגבר, להפעיל/לבטל מצב טיסה, להפעיל/לבטל מצב 'נא לא להפריע', וכן לנעול את המסך כך שנגיעה לבד לא תעיר אותו אלא רק לחיצה על הכפתור העליון. אפשר כמובן גם לראות את מצב הסוללה והחיבור ל-WiFi. בשורה התחתונה, בהיבט הזה, אמנם רק שינוי קל, אבל זה עוד תוספת קלה.

בתפריט ההגדרות לא שמתי לב לשינוי של ממש וחלק מהפעולות הישנות עדיין במקומן, כמו לדוגמה לחיצה ארוכה על הכפתור העליון ממשיכה לפתוח את Google Assistant אבל לא בדיוק בגרסה שמוצגת במסך הייעודי שלה.

בשורה התחתונה, אם לסכם את העדכון: טוב שבא, והוא טוב בהחלט, אבל לא ממש מושלם.

ולסיום סרטון קצר ומהיר בשיטה שאני הכי אוהב: מהר, בלי עריכה, בחי ובלי להתכונן. צולם בכלל באמצעות Mi Max 3. מקווה שתאהבו בכל זאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *