איך זה Train Conductor World? מהנה, ממכר, מתסכל, מנצח

האמת היא שקצת קשה להגדיר את המשחק Train Conductor World. מעבר לכך שאין ספק שהוא עושה שימוש נרחב ברכבות ובמסילות רכבת, מה שקל מאוד כנראה להבין מהשם, קשה לומר אם הוא משחק ארקייד, כי הוא כן, אם הוא משחק ניהול, כי הוא גם קצת כזה, או שאולי זה סוג של משחק פאזל מסוים, וכנראה שהוא גם מזה.

מה שבטוח הוא שזה משחק שמריך את השחקנים לגלות הרבה מאוד אינסטינקטים בריאים, ובאותה מדיה גם תיאום עין ידיים טוב, וסבלנות. אם אתם רוצים הנה עוד כמה מילים גדולות מעולם העסקים והטכנולוגיה שלוקח אולי קצת זמן להבין מה הן קשורות: אנליטיקה, היסקים, תגובה בזמן אמת, אלסטיות, עמידה בלחצים. אתם יודעים מה, גם משהו שלומדים במשחקים כמו  Sim City ו-Railroad Tycoon של סיד מאייר האגדי: יכולת קבלת החלטות במרחב פעולה מרובה משתנים.

טוב די עם מילים גדולות בסופו של דבר Train Conductor World הוא קודם כל משחק שמטרתו להזיז רכבות מצד לצד על המסילות הנכונות, בלי שיהיו התנגשויות. כן, פשוט מאוד על הנייר.

כש-Train Conductor World מניח את המלכודת

אולי בעצם הוא באמת משחק יחסית פשוט בעיקרון: בסך הכל צריך לגרור עם האצבע את הרכבות אל המסילה הנכונה בה הן צריכות לסיים את המסלול שלהן בקצה המסך, כל אחת לפי הצבע/המספר המתאים. ואכן, התרגיל הבסיסי באמת פשוט. אבל צריך לעשות את זה בלי שאף רכבת תתקע ברכבת אחרת, וגם בלי שאף רכבת תסיים במסלול לא נכון, וכמו שאפשר לראות בתמונה לעיל תאונת רכבות עומדת להתרחש על המסילה התחתונה. וכן, זה ממש לא טוב, ומוביל לסיום הסיבוב בחוסר הצלחה לא רצוי.

בהתחלה, יש לציין, זה אכן יחסית קל. אבל אחרי השלבים הראשונים מגיעים שלבים קשים יותר, וכל כמה סיבובים בתחנת הרכבת עולים שלב. וכשעולים שלב החיים מתחילים להסתבך, לפחות בקנה המידה של המשחק: יש רכבות באורכים שונים, יש רכבות יותר מהירות, ויש גם כאלה שהן דווקא יותר איטיות, וקבלת ההחלטות צריכה להיות מהירה, יעילה – צריך גם לדעת מתי לעצור רכבת לרגע לפני שמרשים לה להמשיך במסלולה.

וצריך גם כל הזמן להסתכל לכל הכיוונים, להשתמש בראייה מרחבית, גם אם זה קצת נשמע מוגזם, כדי לא לפספס בזמן טיפול ברכבת במסילה מספר 1, שאוטוטו עומדת להתרחש תאונה במסילה 4.

אוספים קרונות ויהלומים

הרכבות מורכבות מקטרים מקרונות. כל רכבת נושאת מספר מסוים של קרונות, ולמרות שלרוב יהיה מחובר אליה קרון בודד, יש מקרים בהם מחוברים שני קרונות ואף הרבה יותר, במיוחד במקרה של רכבות שהן גם מהירות במיוחד. השלמת נסיעה מוצלחת מזכה במטבעות בהתאם למספר הקרונות שעברו במהלך הסיבוב. ברגע שמונה המטבעות מתמלא מקבלים ארגז מיוחד ובו חלק של מסילה, ועוד רגע ממש יוסבר מדוע יש צורך בחלקים של מסילות.

אבל מעבר לקרונות נושאות הרכבות גם יהלומים. אלה קובעים בסופו של דבר את התוצאה של כל סיבוב. ככל שיותר יהלומים מצליחים להגיע ליעד, והגעה ליעד פירושה סיום במסילה הנכונה כאמור לעיל, כך התוצאה תהיה יותר גבוהה. הבעיה היא יהלומים לא אוהבים עצירות – השהיה ארוכה מדי של רכבת יכול לגרום להעלמות היהלום שלה. זה אומר שהיא מגיעה ליעדה נספרים רק הקרונות שהיא סוחבת.

זה עוד דבר שצריך לקחת בחשבון בעת שמקבלים החלטות כמו לאיזה רכבת לתת עדיפות לאיזו מסילה, ועד כמה אפשר לעצור כל אחת.

מסילה, יעדים רבים לה

למשחק קוראים אולי Train Conductor World, אבל בסופו מפת המשחק היא המפה של אירופה. אולי מתחילים עם עיר אחת, אבל עם חלקי המסילה שמקבלים אפשר להתחבר לערים נוספות המפוזרות במפה, כשכל עיר כזו מספקת עוד מרחב תרחישים פתוח לרווחה עבור השמדת רכבות… ואתם תשמידו רכבות שלא יהיה לכם ספק.

בין הערים אליהן אפשר להגיע עם חיבורי המסילות אפשר לציין לונדון, פריס, ברלין, קופנהגן ועוד.

חלק מהערים לא מספקות שלבי משחק חדשים אלא משמשות כקופות שצוברות מטבעות. המטבעות שהן אוספות עוזרות כמובן לזרז קבלת חלקי מסילה נוספים, כך שחשוב להתחבר גם אליהן.

צריך גם לשים לב שיש כמה סוגים של חלקי מסילה: עץ, ברזל וסגסוגת. חלקי סגסוגת נדרשים בכדי לאפשר לבנות גשרים בין ערים שמפריד ביניהן גם גוף מים. להבדיל משני סוגי החלקים האחרים, ברגע שמניחים חלק מסגסוגת לא ניתן יותר להזיזו, והנה עוד אלמנט של ניהול שקשור למשחק הזה.

יש עוד דרך לקבל מטבעות בונוס, וזה משימות מיוחדות. יש כמה וכמה סוגי משימות מיוחדות, ואלו משימות שהשלמתן מכניסה לקופה הרבה מאוד מטבעות, ובהתאם לרמת הקושי. אבל בכל זאת אפשר לחלקן את המשימות המיוחדות הללו לשלושה חלקים: משימות שמסומנות במנהל הן משימות שאפשר לנסות לבצע אותן רק פעם אחת בלבד, משימות שמסומנות במנהלת מאפשרות לנסות אותן בערים המתאימות שוב ושוב עד להשלמתן כך שיותר קל להשלים אותן. יש גם משימות לאיסוף בלונים, ומשימות שהמטרה בהן היא דווקא לגרום לרכבות להתנגש.

בקיצור יש מגוון שגורם, מעבר לרמות הקושי, לחזור ולבקר בערים שוב ושוב, וזאת מעבר לעובדה שבכל ביקור התרחיש והתנועה של הרכבות שונה מאשר בפעם הקודמת, גם אם לפעמים ההתחלה זהה.

אז Train Conductor World מגיע ליעד?

רגע, אגע יש עוד כמה דברים לספר. Train Conductor World הוא משחק של סטודיו אוסטרלי דווקא בשם The Voxels Agents. למה דווקא? כי Train Conductor World הוא חלק מסדרה של משחקים דומים, ואף אחד מהם לא מתרחש באוסטרליה.

בכל מקרה יש עוד נקודה חשובה שצריך להתייחס אליה: מוניטיזציה.

ברור שלחברות משחקים כיום הדרך להחזיר את ההשקעה היא לשלב פרסומות. אבל, כמות הפרסומות במשחק המסוים הזה יכולה קצת להפריע. מדובר הפרסומות המקובלות כיום במשחקים והן מורכבות מסרטונים בני כחצי דקה. הם מופיעים בין שלבים, לאחר כמה פסילות, לפני שמקבלים פרסים מיוחדים – לדוגמה, חלק של מסילה בחינם לפחות פעם ביום – וגם שלאחר זמן מה אפשר לקצר את הסרטון, זה קצת יכול להרגיז, למרות שלפעמים זה עוזר להירגע רגע במיוחד לפני שמנסים שלב עוד פעם אחת לפחות, וזו כבר הפעם העשירית ברציפות. אפשר כמובן לוותר על הפרסומות, ואף לקבל ‘הצלה’ אחת נוספת בחינם בכל סיבוב, אבל המחיר הוא קצת יותר מ-20 שקלים.

אבל גם עם הפרסומות, מדובר במשחק פשטו מהנה, מהסוג שכל כך קל להיכנס אליו, כל כך קשה להצטיין בו באמת, וכזה שיכול לבזבז בקלות שעות בלי להרגיש, ובטח דקות.

ואיך אפשר בלי ציטוט מיוחד משיר של REM:

And the train conductor says
Take a break Driver 8, Driver 8 take a break
We can reach our destination, but we’re still a ways away

בשורה התחתונה: להוריד. את ‘הברכות’ אתם יכולים להשאיר אחר כך כאן.

הורדה: אנדרואיד | iOS

סקירה זו מתבססת על סקירה שפורסמה לראשונה בפורטל ה-IT של אנשים ומחשבים

פוסטים שכדאי לקרוא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.