איך זהטלפונים

איך זה Xioami Mi Mix 2S? כשמתקנים רק את מה שצריך זה פשוט מצליח

כששאומי (Xioami) השיקה את ה-Mi Mix 2 הוא הסתמן מייד כטלפון היוקרתי ביותר שהחברה השיקה עד אותו יום, אפילו יותר מה-Mi 6 שהיה מאוד מוצלח. כממשיך דרכו של Mi Mix זה היה מכשיר יפה מאוד לעין, מהיפים ביותר שהושקו בשוק עד אותו יום. הוא הציג מסך נקי כמעט לחלוטין עם מגרעת קטנטנה למטה שהכילה את המצלמה הקדמית. בימים בהם המגרעת למעלה התחילה לאכול בכל חלקה טובה וסנטרים די עבים הפכו למחזה נפוץ במקומות אחרים, ה-Mi Mix 2 הציע מראה מאוד ייחודי, ויש לציין שגם מאוד אטרקטיבי – ומהבחינה הזו Mi Mix 2S שומר על הגחלת היטב.

שאומי הציעה באותו מכשיר חדש גם חומרה לא רעה בכלל, אבל הייתה בעיה אחת: הייתה רק מצלמה אחת מאחורה, בגודל של 12 מגה-פיקסל. כמו ששאומי יודעת לעשות כל כך היטב, זו הייתה מצלמה שהחברה כבר השתמשה בה במכשירים אחרים שלה, כמו ה-Mi Max 2 הענק לדוגמה, והיא הייתה מאוד בינונית. בעדינות מאוד בינונית.

מתברר שהמצלמה הזו הייתה לרועץ, לפחות במידה מסוימת. מכשירים ברמה הגבוהה של השוק, ולא משנה מחירם אלא תצורתם וביצועיהם, כבר היו מצוידים במצלמה כפולה, בינה מלאכותית כזו או אחרת שתומכת במצלמה הזו, ובאיכותיות תמונות. הביקורות והמשתמשים הפוטנציאלים לא ממש אהבו את הבחירה הזו של שאומי.

זו הסיבה שה-Mi Mix 2S הגיע לעולם ויחסית מהר – זה אותו מכשיר מבחינה חיצונית, זה אותו מכשיר כמעט מבחינת שימושיות, אבל יש לו שתי מצלמות מאחור. בדרך גם עודכנה המערכת על שבב ל-Snapdragon 845 מה-835 שהייתה שם בפנים לפניה, והתוצאה היא שיפור לכל אורך העבודה.

במקרה הזה פשוט וקל להבין מהו ה-S – סופר, סופר Mi Mix 2.

אז איך זה בא לידי ביטוי?

כאמור, ההבדל הגדול ביותר הוא שיש צמד מצלמות מאחור. זה גם הוביל לשינוי קל בעיצוב הגב. במקום מצלמה גדולה באמצע בדיוק מעל חיישן טביעות האצבע, ובאותו גודל, ב-Mi Mix 2S שתי המצלמות ממוקמות בצד השמאלי של המכשיר, זו מעל זו, כשהמבזק כפול הגוונים נמצא ביניהן. האזור של המצלמות מעט שקוע ואינו חורג ולו במילימטר מעבר לגוף המכשיר. מצד שני האפשרות שתתרחש שריטה די קלוש – בטח לא בעת שמניחים את המכשיר על השולחן.

ואיך בא ליד ביטוי השינוי בהיבט הטכני? לעומת מצלמה אחת עם חיישן 12 מגה-פיקסל ומפתח די בינוני בגודל f/2.0 המצלמה הראשית מציעה כעת את אותו גודל חיישן אבל עם מפתח רחב מאוד של f/1.8. המצלמה המשנית, שמציעה את אותו גודל חיישן, היא מצלמה טלפוטו המיועדת לאפשר את אפקט ההתמקדות עם מפתח f/2.4, עם מיקוד אוטומטי ועם זום אופטי בגודל 2x. כמו ב-Mi Mix 2 המקורי, המצלמה הראשית נהנית מייצוב אופטי על ארבעת הצירים.

אבל הכפלת החיישנים, כאמור, לא הייתה סוף הסיפור. כפי שהזוכר כבר לפני, שאומי הביאה למכשיר את זה את הבינה מלאכותית. ובעצם, איך לא. אם רוצים להשתמש בה בזמן הצילום פשוט לוחצים על הצלמית AI בתפריט העליון של אפליקציית המצלמה. מה היא עושה כשהיא פעילה? עוזרת לאפליקציה, לפחות על הנייר, לזהות באופן אוטומטי את תרחיש הצילום ולשנות בהתאם לכך את הגדרות הצילום כדי למנוע מהצלם התורן את הצורך לשנות הגדרות, מניגודיות ובהירות עד זמן חשיפה, באופן ידני. וכן, טוב, המטרה היא כמובן בעצם להוביל לצילום התמונה באיכות הטובה ביותר שאפשר באותו תרחיש צילום.

בזמן הבחינות האפליקציה הצליחה לזהות אנשים, צמחייה כללית, פרחים, שמיים, חתולים כולל ציור של נמר, בניינים ומבנים אחרים וגם מכוניות. פשוט מכוונים את המצלמות לאחד האובייקטים המוזכרים לעיל, רואים כיצד הצלמית למעלה משתנה בהתאם, ומצלמים.

Xiaomi Mi Mix 2S - Photos

זה עזר? למעשה עם או בלי השימוש ב-AI התוצאות ש-Mi Mix 2S מוציא מקרבו בעת צילום פשוט טובות. מבלי להתמקח עם האיכויות של מצלמות אחרות בשוק מדובר במכשיר שנמצא גבוה מאוד ברשימת המצלמות הטובות ביותר בתחום המובייל באתר הנחשב מאוד DXOMark שהעניק לו ציון משוקלל של 97 נקודות.

הצבעים בתמונות חדשים, חיים, מדויקי גוונים ואין כמעט עיוותים. גם בת שימוש בזום האופטי איכות התמונה לא נופלת, והתמונות נהדרות גם אם מצלמים במצב צילום אוטומטי, עם או בלי HDR, וגם בתנאי תאורה בהם כדי להפיק תמונות איכותיות יש בדרך כלל צורך במצלמה מקצועית. למעשה, בעת צילום במצב HDR פעיל, התמונות שצולמו היו אפילו טובות וחדות יותר ממה שהמציאות עצמה הציעה לעיניים.

נקי מבעיות לחלוטין? לא לגמרי, וגם אז באופן יחסי מאוד – לפעמים מורגשת איטיות מסוימת בעת תפעול זום דיגיטלי וקצת במעבר בין צילום ב-HDR אחד למשנהו. זהו.

אז מה עוד השתנה ב-Mi Mix 2S?

כפי שכבר הוזכר לעיל, שאומי החליפה את המערכת על שבב במכשיר החדש יותר ושילבה בו את Snapdragon 845. זה אומר שלמעשה הוא נושא בתוכו את אותה מערכת על שבב שמוצאים כיום בכל הטלפונים המובילים בשוק, לפחות באלו שלא משתמשים במערכות של היצרניות עצמן, כמו במקרה של וואווי (Huawei). זה כמובן אומר ליבות עיבוד חזקות יותר – 4 ליבות במהירות 2.8 גיגה-הרץ ועוד 4 במהירות של 1.8 גיגה-הרץ לכל היותר – וזה גם אומר שבב גרפי חזק יותר בדמות Adreno 630. וזה כמובן אומר שיפור כמעט לכל אורך הגזרה, כפי שניתן לצפות.

אמנם לא ממש אפשר להבחין בכך בעין, אבל ה-Mix 2S קצת עבה יותר מקודמי עם 8.1 מ"מ לעומת 7.7 מ"מ, קצת צר יותר עם 74.9 לעומת 75.5 מ"מ, ואפילו קצת קצר יותר עם 150.9 לעומת 151.8 מ"מ. נשמע על פניו מעט יותר קומפקטי, אבל זה ממש שולי, גם בגלל שהוא שוקל 6 גרם יותר עם 191 גרם – טוב, תוספת המצלמה הייתה צריכה לבוא לידי ביטוי.

כמו קודמו הוא מגיע עם סוללת 3,400 מילי-אמפר/שעה ועם תמיכה בטעינה מהירה בתקן Quick Charge 3.0 של קוואלקום (Qualcomm) ב-9V/2A, אבל יש תוספת של תמיכה בטעינה אלחוטית Qi שלא נבדקה במסגרת הסקירה הזו.

קצת שימושיות ומבחנים

מישהו יופתע אם יסופר כאן שהטלפון עובד חלק בכל היבט? ברור שלא כי הרוב המוחלט של הטלפונים שמגיעים כיום לשוק עובדים חלק בכל מצב עבודה, כולל משחקים. היתרון של ה-Mi Mix 2S, כמו מכשירי Snapdragon 845 אחרים בעצם, זה היכולת לעבוד על הקצה בלי להתחמם, ולא להתכופף במאמץ גם כשמריצים משחקים עתירי גרפיקה.

במהלך השימוש מתגלה שוב שוב מערכת ההפעלה/הממשק הקנייני של שאומי, MIUI בגרסה 9.5 המבוססת על אנדרואיד אוראו, כמערכת הפעלה מוצקה ויציבה ועשירה בהגדרות שעוזרות למצות ממנו את המיטב. אחת התוספות שיש למערכת להוסיף במכשיר המסוים הזה היא האפשרות לוותר לחלוטין על כפתורי הניווט כדי להפוך את המסך שימושי מקצה לקצה לצורך יישומי בלבד. במקום הכפתורים יש מספר מחוות פשוטות שאפשר לבצע. גרירה קצרה מקצה המסך מעלה זהה ללחיצה על כפתור הבית; גרירה עד אמצע המסך מלמטה עם עצירה והשתהות פותחת את מסך האפלקיציות הפעילות ממנו כמובן אפשר בקלות לעבור להצגת אפליקציה זו מעל זו; וכדי לבצע פעולה הזהה ללחיצה על כפתור החזור מבצעים גרירה קצרה מהקצה השמאלי של המסך. קל מאוד להתרגל למחוות הללו, ולא משנה אם אתם חושבים שזה הועתק מחברה כזו או אחרת, וזה פשוט עובד ומחזק עוד יותר את ההרגשה שמקנה העיצוב נקי השוליים.

במבחנים התגלה Mi Mix 2S כאחד הכוכבים הכי חזקים כיום בשוק. כפי שנרמז קודם לכן, החלפת Snapdragon 835 ב-845 שיפרה את הביצועים באחוזים ניכרים. כך לדוגמה, במבחן Antutu הוא זינק מ-207,429 נקודות ל-269,530 נקודות שהיא תוצאה פשוט נהדרת. ב-Geekbench 4 תוצאת מבחן ריבוי הליבות שלו הייתה 9,117 נקודות שהיא הגבוהה ביותר שהושגה במבחנים אלו במסגרת הזו, והיא שוב טובה באחוזים משמעותיים ביותר מה-6,712 נקודות של האח הקודם במשפחה. גם במבחנים 3D Mark הוא היה מהמכשירים הטובים ביותר עם 4,015 נקודות במבחן Sling Shot Extreme בו הוא היה שני רק ל-G7 ThinQ של LG שהגיע ל-4,475 נקודות.

אבל הייתה במבחנים נקודה אחת מאכזבת. הסוללה שלו לא החזיקה מעמד יותר מ-6:43 שעות במבחן העבודה הרציף של Geekbench, וחבל. ניתן היה לצפות ליותר בעיקר מחברה שבדרך כלל יודעת להוציא את המיטב מהסוללות של מכשיריה, אפילו הפשוטים יחסית – ה-Redmi 5 Plus הוציא באותו מבחן לרבע שעה אחרי עשר.

ובשורה התחתונה

לסיכום, הייתה סיבה טובה מאוד לשאומי לקרוא למכשיר הזה Mi Mix 2S ולא Mi Mix 3 – ברמה הבסיסית זה אותו מכשיר ששופר בשתי נקודות משמעותיות: המצלמות האיכותיות מאוד והמערכת על שבב שהייתה טובה ועכשיו טובה עוד יותר. Mi Mix 2S הוא בפירוש אחד המכשירים הטובים ביותר בשוק וברמת מחיר של כ-2,200 שקל לפני מיסים עבור גרסת 6/128 גיגה-בייט ב-GearBest ממנה הגיע לבדיקה, הוא נותן יופי של תחרות למכשירים המובילים בשוק הביניים הגבוה ואפילו בהשוואה למכשירים שנמצאים ברמת מחירים שגבוהה בכמה מאות שקלים ויותר. מעבר לכך, הוא היה ונותור אחד המכשירים היפים ביותר בשוק, במיוחד בעולם שהולך ונכנע למגרעת. מומלץ בחום.

צילומי מכשיר: דורון קצבורג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *